Plocka berättelser

TE-toimiston asiantuntija, asiantuntija (te-toimisto)

Kundservice/arbete med patienter, TE-toimisto

Julkaistu 24.8.2020

Opiskelupaikkani Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Pääaine tai koulutusohjelma Tradenomi, talous, hallinto ja markkinointi
Muut opinnot Taloushallinto
Valmistumisvuosi 2019

Tyypillinen työpäiväni: Soitan TE-toimiston työttömille työn hakijoille ja kyselen heidän tilannettaan. Teen määräaikaistarkastuksia eli 3kk välein työttömille soitettavia haastatteluita. Asiakkaan tilanteesta riippuen päivittelen asiakkaan tiedot ja käyn työnhakuprofiilin läpi (hakuammatit, hakualueet, muu osaaminen esim. hygieniapassi) ja päivitämme asiakkaan kanssa yhdessä suunnitelman työllistymistä varten. Olen paljon asiakkaisiin yhteydessä ja selvittelen erilaisia asioita. Työ on monipuolista ja mikään päivä ei ole samanlainen, kun kaikki asiakkaat ovat erilaisia ja suurinosa on eri elämäntilanteissa.

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: asiakaspalvelutaitoa, tarkkuus, Empaattisuus, rohkeus, luovuus ja yksilöllisyys,

Päädyin nykyiseen työhöni: Aikaisempi työkokemus vaikutti, kun olen tehnyt sekä toimisto- että asiakaspalvelutyötä aikaisemmin. Työn monipuolisuus herätti kiinnostuksen.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Tässä työssä opintojen vaikutus tulee siinä, että osaa kertoa omasta koulutuksestaan ja sen hyödystä sekä siitä, että mihin esim. tradenomilla on mahdollista työllistyä. Tunnen koulun myötä myös paremmin palvelut ja talousalan, jossa tällä hetkellä teen töitä. Palvelen siis työnhakijoita, jotka ovat käyneet jonkin palvelualan koulutuksen.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Asiakaspalvelu erilaisissa töissä tuo hyvää kokemusta tähän työhön. Kannattaa hyödyntää esim. koulun työssäoppimisjaksot hyvin ja valita mieluinen ja itselle hyödyllisin paikka suorittaa työssäoppiminen varsinkin, jos työkokemusta ei alalta aikaisemmin ole.

Mera berättelser

Tiia

Työpäiväni koostuu uusasiakashankinnasta, verkostoitumisesta, tapaamisista ja niiden pohjalta tarjousten … läs berättelsen >

Maria

Järjestelmien pääkäyttäjän tehtävät, häiriöviesintä ja häiriöiden selvitys, palaverit (osallistuminen ja … läs berättelsen >

Källa för töissä.fi -statistiken: Universitetens och yrkeshögskolornas karriäruppföljningsenkäter till utexaminerade fem år efter examen. Tilläggsinformation ›