Browse stories

M, liikuntasuunnittelija

Planning, development or administrative duties

Julkaistu 11.11.2025

Opiskelupaikkani University of Jyväskylä
Pääaine tai koulutusohjelma Liikuntabiologia
Muut opinnot Urheiluvalmennuksen käyttäytymistieteellisten opintojen laaja sivuaine
Valmistumisvuosi 2020

Tyypillinen työpäiväni: Asiantuntijatyö kunnan lasten ja nuorten liikuntapalveluiden tuottamisessa. Toimistotyössä palavereja eri verkostojen kanssa ja palveluiden kehittämistä eri näkökulmista. Tiivis yhteistyö paikallisten urheiluseurojen kanssa. Lisäksi operatiivinen tiimin vetovastuu.

Tarvitsen työssäni seuraavia taitoja: hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot, projektinhallinta, Ongelmanratkaisu ja päätöksenteko,

Päädyin nykyiseen työhöni: Oma elämäntilanne ei mahdollistanut jatkamista ammatikseni valmentamista, minkä vuoksi hain ”siistiä” toimistotyötä. Pääsin kunnalle ensin hankkeelle projektipäälliköksi, ja sitä kautta edennyt tehtävästä toiseen.

Näistä opinnoista on ollut minulle eniten hyötyä: Aiemmista AMK-liikunnanohjaajan opinnoista enemmän (työelämätaidot, projektityöskentely). Yliopistosta tiedolla johtamisen näkökulma ja kriittinen mutta ratkaisukeskeinen ajattelumalli.

Vinkkini samoista tehtävistä kiinnostuneille: Rohkeutta olla oma itse ja tuoda omia ajatuksia esille. Kehitystöissä arvostetaan ratkaisukeskeisyyttä ja positiivista otetta, kun vastapalloja kehittämiseen tulee aina.

More stories

K

manager

Valmennus, esihenkilötyö, tiimityöskentely, kehittäminen, kouluttaminen read story >

Tom

myyntijohtaja

Ro

Tuntiopettaja (kokoaikainen), valmennuksen ammattitutkinto

VAT- ja LAT-tutkintojen opetus aikuisopiskelijoille, liikunnan ja terveystiedon opetus nuorille perustutk… read story >

RMK

asiantuntija

Valmentajien ja urheilijoiden auttaminen ja sparraaminen, suorituskykytestausta urheilijoille ja kuntoili… read story >

Marko

toimitusjohtaja

Suunnittelen yhtiön tulevaisuutta ja toteutan nykyhetkeä. read story >

The source of the statistics: Career monitoring survey conducted among individuals who graduated 5 years earlier. More information ›